Jedyny Portal Prawobrzeza
24 Październik 2017, 02:13:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Witamy w Portalu Prawobrzeża Szczecina i zapraszamy do rejestracji. Jako zarejestrowany i zalogowany użytkownik możesz znacznie więcej.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja   *
Galeria
Zegar Prawobrzeża
Historie Prawobrzeża
Różne oblicza Cap Delbrück wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część I) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część II) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część III) wysłane przez Fitek
Ratusz w Altdamm (Dąbiu) wysłane przez Fitek
Nazewnictwo Puszczy Bukowej i jej najbliższych okolic cz. 1 wysłane przez Fitek
Historyczny most niszczeje wysłane przez Fitek
Historia poczty w Dąbiu do 1945 roku wysłane przez Fitek
Garnizony Prawobrzeża- zarys historii wysłane przez Fitek
DOL Kliniska - lotnictwo wojskowe na Prawobrzeżu wysłane przez Fitek
Nalot na Załom (Arnimswalde) 11 kwietnia 1944 roku wysłane przez Fitek
Prawobrzeże w XIII wieku - Cedelin wysłane przez Fitek
Historia Fabryki Kabli „Załom” (obecnie Tele-Fonika Kable oddział Szczecin) wysłane przez Fitek
Zajezdnia Autobusowa „ Dąbie” na ulicy Struga wysłane przez Fitek
Wspomnienia z tragicznych czasów wysłane przez Fitek
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna wysłane przez Portal
Pomnik Pamięci Ofiar Wojen XX Wieku wysłane przez Fitek
Życie Załomia Rok XIV nr 22/23 1-31 grudnia 1987 - Nasi zasłużeni wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część II wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część I) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część II) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część III) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IV) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część V) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VI) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VIII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IX) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część X) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część XI) wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część III wysłane przez Swaq
Historia groty i parku Töpffera. wysłane przez Fitek
CZAS PIONIERÓW wysłane przez slazmi
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czarny - zagadka nr 3  (Przeczytany 4788 razy)
mavr
*
Offline Offline

Wiadomości: 2200


« Odpowiedz #15 : 27 Wrzesień 2007, 23:29:33 »

W 1945 r. stacja Szczecin Lotnisko stała się początkową dla linii przez Stare Czarnowo do Sobieradza. Po wojnie nosiła nazwy: Czanowo i Zdroje. Pod koniec lat 60. zamknięto całą linię dla ruchu pasażerskiego, a w latach 70. tory z Lotniska do Dąbia i Zdrojów Wschodnich zostały rozebrane.
Tyle  sobie wyszperałem Mrugnięcie
Zapisane

Historia jest jedna. Nie dzieli się na polską i niemiecką. Głupcem jest ten kto sądzi, że historia jest czarno-biała.
Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1530



« Odpowiedz #16 : 28 Wrzesień 2007, 11:11:12 »

W 1945 r. stacja Szczecin Lotnisko stała się początkową dla linii przez Stare Czarnowo do Sobieradza. Po wojnie nosiła nazwy: Czanowo i Zdroje. Pod koniec lat 60. zamknięto całą linię dla ruchu pasażerskiego, a w latach 70. tory z Lotniska do Dąbia i Zdrojów Wschodnich zostały rozebrane.
Tyle  sobie wyszperałem Mrugnięcie

Stacja Szczecin Lotnisko nie była nigdy (po wojnie) stacją początkową dla linii Szczecin Dąb (Dąbie) - Żłobnica. Wikipedia podaje tutaj błędne dane. Podejrzewam, że stało sie to za sprawą tego, że pociąg wyruszający z Dąbia docierając do uporku na stacji Szczecin Lotnisko musiał być rozerwany tzn. lokomotywa dokonywała objazdu pociągu z czoła składu do końca, gdzie po przeprowadzonej próbie hamulca, były koniec pociągu stawał się początkiem. Całej tej gimnastyki zaprzestano w latach 60-tych, gdy wybudowano łuk (tory) pozwalający ominąć Szczecin Lotnisko (Czanowo, Zdroje) prowadzący do stacji Zdroje Wschodnie (Burki).
Zapisane
mavr
*
Offline Offline

Wiadomości: 2200


« Odpowiedz #17 : 28 Wrzesień 2007, 12:27:47 »

Dziękuję za informacje. Swoją drogą dobrze wiedzieć, że specjaliści od kolei są wsród nas.
Swoją drogą zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą dot. tej linii.  Jak to było z motelem Relaks? Tzn. wychodzi na to, że stał sobie na torach w czasach kiedy jeszcze linia była w użyciu. Jakaś bocznica tam była czy coś?
Zapisane

Historia jest jedna. Nie dzieli się na polską i niemiecką. Głupcem jest ten kto sądzi, że historia jest czarno-biała.
gryf127
*
Offline Offline

Wiadomości: 1891


« Odpowiedz #18 : 28 Wrzesień 2007, 16:11:11 »

A ja chyba wiem, gdzie taka "budowla" z blachy falistej jeszcze stoi.
Szukam...
Zapisane
Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1530



« Odpowiedz #19 : 01 Październik 2007, 10:07:19 »


Jakaś bocznica tam była czy coś?


Zgadza się.
Zapisane
Fitek
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2358



« Odpowiedz #20 : 01 Październik 2007, 10:57:26 »

Wyglądało to tak.
Zapisane

Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1530



« Odpowiedz #21 : 03 Październik 2007, 10:47:03 »

Odnośnie Bahnhof Finkenwalde wygrzebałem jeszcze taki obrazek - zdaje się, że nie ma go jeszcze w galerii.
Zapisane
Fitek
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2358



« Odpowiedz #22 : 03 Październik 2007, 11:10:29 »

Nie ma, ale czeka w wrzucenie w swoim czasie Uśmiech
Zapisane

Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1530



« Odpowiedz #23 : 27 Wrzesień 2017, 13:09:54 »

W 1945 r. stacja Szczecin Lotnisko stała się początkową dla linii przez Stare Czarnowo do Sobieradza. Po wojnie nosiła nazwy: Czanowo i Zdroje. Pod koniec lat 60. zamknięto całą linię dla ruchu pasażerskiego, a w latach 70. tory z Lotniska do Dąbia i Zdrojów Wschodnich zostały rozebrane.
Tyle  sobie wyszperałem Mrugnięcie

Stacja Szczecin Lotnisko nie była nigdy (po wojnie) stacją początkową dla linii Szczecin Dąb (Dąbie) - Żłobnica. Wikipedia podaje tutaj błędne dane. Podejrzewam, że stało sie to za sprawą tego, że pociąg wyruszający z Dąbia docierając do uporku na stacji Szczecin Lotnisko musiał być rozerwany tzn. lokomotywa dokonywała objazdu pociągu z czoła składu do końca, gdzie po przeprowadzonej próbie hamulca, były koniec pociągu stawał się początkiem. Całej tej gimnastyki zaprzestano w latach 60-tych, gdy wybudowano łuk (tory) pozwalający ominąć Szczecin Lotnisko (Czanowo, Zdroje) prowadzący do stacji Zdroje Wschodnie (Burki).

Udało mi się ustalić dokładną datę od kiedy zaczęto jeździć łukiem pozwalającym pociągom omijać stacje Szczecin Lotnisko - Mianowicie od rozkładu jazdy ważnego od 26 maja 1968r. W rozkładzie jazdy ważnym od 28 maja 1967r możemy jeszcze zobaczyć stację Szczecin Lotnisko. Natomiast od  26 maja 1968r już nie.
Zapisane
Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1530



« Odpowiedz #24 : 27 Wrzesień 2017, 13:18:16 »

Służbowy rozkład jazdy Pociągów pasażerskich i towarowych ważny od 26 maja 1968r - bez stacji Szczecin Lotnisko.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Modyfikacja i przystosowanie przez rwpb i Fitek
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!