Portal Prawobrzeża Szczecina
18 Styczeń 2021, 10:47:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Witamy w Portalu Prawobrzeża Szczecina i zapraszamy do rejestracji. Jako zarejestrowany i zalogowany użytkownik możesz znacznie więcej.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja   *
Galeria
Historie Prawobrzeża
Różne oblicza Cap Delbrück wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część I) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część II) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część III) wysłane przez Fitek
Ratusz w Altdamm (Dąbiu) wysłane przez Fitek
Nazewnictwo Puszczy Bukowej i jej najbliższych okolic cz. 1 wysłane przez Fitek
Historyczny most niszczeje wysłane przez Fitek
Historia poczty w Dąbiu do 1945 roku wysłane przez Fitek
Garnizony Prawobrzeża- zarys historii wysłane przez Fitek
DOL Kliniska - lotnictwo wojskowe na Prawobrzeżu wysłane przez Fitek
Nalot na Załom (Arnimswalde) 11 kwietnia 1944 roku wysłane przez Fitek
Prawobrzeże w XIII wieku - Cedelin wysłane przez Fitek
Historia Fabryki Kabli „Załom” (obecnie Tele-Fonika Kable oddział Szczecin) wysłane przez Fitek
Zajezdnia Autobusowa „ Dąbie” na ulicy Struga wysłane przez Fitek
Wspomnienia z tragicznych czasów wysłane przez Fitek
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna wysłane przez Portal
Pomnik Pamięci Ofiar Wojen XX Wieku wysłane przez Fitek
Życie Załomia Rok XIV nr 22/23 1-31 grudnia 1987 - Nasi zasłużeni wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część II wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część I) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część II) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część III) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IV) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część V) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VI) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VIII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IX) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część X) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część XI) wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część III wysłane przez Swaq
Historia groty i parku Töpffera. wysłane przez Fitek
CZAS PIONIERÓW wysłane przez slazmi
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przedwojenne budowle odkryte podczas remontu na ul. Struga.  (Przeczytany 13014 razy)
rafalski80
*
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Odpowiedz #15 : 28 Maj 2011, 22:54:24 »

Witam! Rozmawiałem z teściem, który mieszkał od  urodzenia w Kijewie i mówił, że jeździł rowerem pod tym wiaduktem. Prowadziła do niego droga wyłożona brukiem z ulicy Pomorskiej, ale z tego co pamięta zmieściłby się tam samochód, ewentualnie Żuk, na dzisiejsze czasy T.I.R. by sie tam nie przecisnął. Pozdrawiam.
Zapisane
Mikromat
*
Offline Offline

Wiadomości: 293


« Odpowiedz #16 : 30 Maj 2011, 09:33:46 »

Opis wynika z bezkolizyjności wyjazdu z Pomorskiej na Struga! Co do drogi na Waldstr. to sądzę, że była zablokowana po wybudowaniu Struga (to stara droga przez lasek).
Pojawiły się posty świadczące o niewykorzystywaniu tunelu po wojnie. Być może uczyniono z Pomorskiej drogę dwukierunkową i wjazd na pas wyjazdowy Struga był kolizyjny. Ruch na Pomorskiej po wojnie, do początku lat 70. był tak mały, iż podobno grano na niej w piłkę! Po budowie 2. nitki, ten kierunek i tak był kolizyjny, w odróżnieniu od wersji niemieckiej z podziemnym tunelem!
Zapisane
Mikromat
*
Offline Offline

Wiadomości: 293


« Odpowiedz #17 : 30 Maj 2011, 09:40:02 »

Jeszcze kilka ikonek i fragment planu.
Udało mi się sfocić nieco starego bruku łączników z planu Fitka, zostałem jednak przegoniony przez Polimeks i mam tego mało (samochód  na jednym zdjęciu - pewno nie widać!).
Gdyby Fitek miał takie plany u siebie, tak jak ma plany Szczecina-Stettina Portal Sedina.pl, to bym się przygotował! No ale jest, jak jest!
Zapisane
Mikromat
*
Offline Offline

Wiadomości: 293


« Odpowiedz #18 : 30 Maj 2011, 09:42:18 »

cd.
Zapisane
Mikromat
*
Offline Offline

Wiadomości: 293


« Odpowiedz #19 : 30 Maj 2011, 09:43:13 »

cd. plan 1940 (fragment łoczywiście). Tutaj nie ma mowy o szczegółach tematycznego skrzyżowania.
Zapisane
slazmi
Moderator
****
Offline Offline

Wiadomości: 6197



« Odpowiedz #20 : 30 Maj 2011, 11:27:33 »

Mikromat, mam prośbę natury technicznej.
Proszę zamieszczaj, o ile to możliwe, zdjęcia w lepszej rozdzielczości. Te, obecnie zamieszczane, są praktycznie nieczytelne.
Moderator
Slazmi
Zapisane
skuba
*
Offline Offline

Wiadomości: 173



« Odpowiedz #21 : 01 Czerwiec 2011, 11:46:44 »

Pokusiłem się o zestawienie, może nie idealnie, ale bardzo bliskie prawdy.
Zapisane
Mikromat
*
Offline Offline

Wiadomości: 293


« Odpowiedz #22 : 01 Czerwiec 2011, 12:55:06 »

pokusiłem się o zestawienie, może nie idealnie ale bardzo bliskie prawdy.
Środkowa oczywiście jest OK, zaś prawa to prawie na pewno błędna, ale autor mógłby doprecyzować bo może się mylę!
Zapisane
babajack
*
Offline Offline

Wiadomości: 246



« Odpowiedz #23 : 01 Czerwiec 2011, 21:25:11 »

Ciepło, ciepło, skuba i Mikromat, tyle że to skrzyżowanie zostało w latach 60. troszkę przebudowane i miało być jednym z pierwszych wzorcowych, bezkolizyjnych skrzyżowań skanalizowanych, (nie mylić z kanalizacją). Drogę wyjazdową z ul.Pomorskiej rozebrano i wybudowano nowy zjazd, cofnięty w stronę Szczecina, rów i wiadukt zasypano i zbudowano nową nitkę  wyjazdową, za zasypanym rowem i wiaduktem, w kierunku autostrady.
Mapa Fitka z 1938/39 pokazuje stan przed przebudową i jest super, może trzeba przyłożyć plany z googla na mapę Fitka. Co ciekawe, jadąc ostatnio ul. Stuga, zobaczyłem, że rozebrana droga w stronę Szczecina była z betonu, cholewka, może to była pierwsza droga doświadczalna z betonu przed budową autostady ? Każdy, kto ma możliwość, niech zabierze mały kawałek betonu na pamiątkę.
PS
Niespodzianką będzie podbudowa na nitce wyjazdowej, wykonanej z płyt Gryf-Betu.
Zapisane
Fitek
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2363



« Odpowiedz #24 : 01 Czerwiec 2011, 22:35:26 »

Jak, ja to kocham - płyty z Gryfbetu, jeszcze trochę dróg jest wykonanych z produktów wykonanych z fabryki w Płoni. Tak naprawdę, to trochę się pogubiłem w tych waszych dociekaniach, dziś już nie, ale wrzucę wam większy kawałek mapy i jego wierną kopię - dzisiejszą.
Zapisane

skuba
*
Offline Offline

Wiadomości: 173



« Odpowiedz #25 : 01 Czerwiec 2011, 23:34:57 »

Mikromat nie rozumiem za bardzo o jaka Ci linie chodzi? Przypatrz się ponownie.Te czerwone linie łączą te same punkty na obu planach. Ja nie mam wątpliwości. Tak jak mówisz Babajack skrzyżowanie zostało ostro przebudowane. Z miejsca z którego na Pomorskiej odbijał dojazd pod wiaduktu po przebudowie poprowadzono wylot z Pomorskiej w kierunku do centrum, a łuk za wiaduktem który pierwotnie spełniał to zadanie wyprostowano i służył prawie do dziś do wyjazdu w kierunku na Płonię. Oś jezdni wlotowej pozostała w tym samym miejscu. Ta szara kreska to przedłużenie ul Prostej która wcześniej krzyżowała się z dzisiejszą Struga i dochodziła aż do Pomorskiej.
Zapisane
Fitek
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2363



« Odpowiedz #26 : 03 Czerwiec 2011, 20:48:47 »

Proszę, trochę większa lokalizacja.
Zapisane

Mikromat
*
Offline Offline

Wiadomości: 293


« Odpowiedz #27 : 06 Czerwiec 2011, 12:12:12 »

Tak, tak, te pierwsze linie tj. lewa i środkowa są OK. Nie sprawdziłem dobrze wcześniej.

Funkcje obu dróg opisałem PRZED wszystkimi!

Ta lewa linia pokrywa się z obecną Prostą (skraj lasku). Co do prawej linii to nie wiem co autor miał na myśli?!
Zapisane
babajack
*
Offline Offline

Wiadomości: 246



« Odpowiedz #28 : 06 Czerwiec 2011, 21:05:54 »

Ta linia z prawej to nowy, zmodernizowany wyjazd z ul. Pomorskiej.
Na początku przebudowy ul.Struga widziałem gdzieś fotkę starej drogi brukowej w tej okolicy, czy ktoś ją zlokalizował i sfocił? PS
Widzę, że skuba to stary topograf  Uśmiech
Zapisane
Fitek
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2363



« Odpowiedz #29 : 06 Czerwiec 2011, 21:38:19 »

Nie fociłem, ale od razu mnie uderzyło, że jak ściągali asfalt z Pomorskiej, to pewnie każdy wiedział że będzie kostka, ale nikt nie wpadł na to że kostka, patrząc w kierunku Kijewa, skręca ostro w prawo, choć parkowali na tej kostce samochody. Eurovia będzie rozbierać stary wiadukt, ale wpierw będzie go odkopywać, kiedy dam wam znać, chyba że ktoś ma chody w tejże firmie. Dodatkowo, podczas zrywania asfaltu z starej nitki ulicy Struga, nikogo nie zdziwiło, że płyty  betonowe leżą wszędzie na trasie, a nad wiaduktem, tym zasypanym - kostka. Notabene autostrada była pierwsza, a ta obwodnica, powstała przy budowie węzła Hornskrug. Nie zdziwiłbym się, że podczas wojny służyła za lotnisko zapasowe.
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Modyfikacja i przystosowanie przez rwpb
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!