Jedyny Portal Prawobrzeza
23 Wrzesień 2019, 13:36:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Witamy w Portalu Prawobrzeża Szczecina i zapraszamy do rejestracji. Jako zarejestrowany i zalogowany użytkownik możesz znacznie więcej.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja   *
Galeria
Zegar Prawobrzeża
Historie Prawobrzeża
Różne oblicza Cap Delbrück wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część I) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część II) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część III) wysłane przez Fitek
Ratusz w Altdamm (Dąbiu) wysłane przez Fitek
Nazewnictwo Puszczy Bukowej i jej najbliższych okolic cz. 1 wysłane przez Fitek
Historyczny most niszczeje wysłane przez Fitek
Historia poczty w Dąbiu do 1945 roku wysłane przez Fitek
Garnizony Prawobrzeża- zarys historii wysłane przez Fitek
DOL Kliniska - lotnictwo wojskowe na Prawobrzeżu wysłane przez Fitek
Nalot na Załom (Arnimswalde) 11 kwietnia 1944 roku wysłane przez Fitek
Prawobrzeże w XIII wieku - Cedelin wysłane przez Fitek
Historia Fabryki Kabli „Załom” (obecnie Tele-Fonika Kable oddział Szczecin) wysłane przez Fitek
Zajezdnia Autobusowa „ Dąbie” na ulicy Struga wysłane przez Fitek
Wspomnienia z tragicznych czasów wysłane przez Fitek
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna wysłane przez Portal
Pomnik Pamięci Ofiar Wojen XX Wieku wysłane przez Fitek
Życie Załomia Rok XIV nr 22/23 1-31 grudnia 1987 - Nasi zasłużeni wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część II wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część I) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część II) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część III) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IV) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część V) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VI) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VIII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IX) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część X) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część XI) wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część III wysłane przez Swaq
Historia groty i parku Töpffera. wysłane przez Fitek
CZAS PIONIERÓW wysłane przez slazmi
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: SST moje wrażenia z jazdy  (Przeczytany 769 razy)
slazmi
Moderator
****
Offline Offline

Wiadomości: 6163



« : 05 Wrzesień 2015, 21:18:55 »

Moje wrażenia po jeździe w SST.

Splot okoliczności spowodował, że musiałem skorzystać z zasobów szczecińskiej komunikacji miejskiej. Zdarzyło się to we wtorek, w dniu rozpoczęcia nauki przez nasze dzieciaki.
Ponieważ mieszkam na Słonecznym, a pracuję na Pomorzanach, wybór raczej był prosty – SST i dalsza droga np. tramwajem tradycyjnym.
Oto moja relacja...
1. Droga na pętlę przy ul. Turkusowej zajęła ok. 10 min. szedłem dość szybkim krokiem, pogoda była ładna, ruch po drodze niewielki.
2. Gdy dotarłem na pętlę, nie miałem szczęścia, akurat odjechał tramwaj. Na szczęście stał jeszcze jeden, a następny zaraz podjechał. I tu mały zgrzyt... Nie każdy jedzie konkretną linią, np. pasażerowie na trasie do Bramy Portowej mogą jechać dowolną. Niestety, nie wiadomo, który skład odjedzie wcześniej, dopóki nie sprawdzi się rozkładów na obu sąsiadujących przystankach. Sam widziałem i byłem jednocześnie uczestnikiem „wiosny ludów” pomiędzy przystankami, w celu pozyskania stosownych informacji. Aż prosi się o tablicę z rozkładem przy wejściu na pętlę.
3. Ok, udało się, „2” odjeżdża wcześniej, czekałem tylko ok.5 min.
4. Sama jazda, nic specjalnego , czas trwania ok. 12 min. „Na uszy” rzucił się brak informacji o kolejnych przystankach. Zapowiedź brzmiała „Następny przystanek …” i tu głucha cisza... W tramwaju, na całej trasie, było może z 15. pasażerów.
5. Wysiadłem na ul. Wyszyńskiego, przejście na przystanek „6” i czas oczekiwania to ok. 4 min.
6. Jazda tym tramwajem to ok. 7 min.
7. Droga piesza do miejsca pracy zajęła jeszcze ok. 10 min.
8. Droga powrotna przebiegała trochę sprawniej, nie czekałem na SST, miałem farta ze światłami itp. W tramwaju było już średnio tłoczno, wszystkie miejsca siedzące i ok. 1/3 stojących była zajęta.


Reasumując droga do pracy zajęła ok. 50 min, z czego jazda to ok. 20 min. oczekiwanie + „kamaszowanie” ok. 30 min. - koszt, to w zależności od pory dnia, szczęścia, pasujących świateł itp. 2-3 złote.
Ta sama droga, pokonana samochodem, zajmuje ok. 20-25 min. przy założeniu braku korków, i innych „atrakcji” drogowych, jak np. czwartkowo-piątkowy zator w okolicach Basenu Górniczego spowodowany wymianą nakładki asfaltowej. Gdy SST był wbudowany, jeździłem przez Zdroje i Podjuchy oraz ul. F. Frygiera (dawna Autostrada Poznańska). Czas przejazdu to ok. 25-30 min.
Widać z tego, że przynajmniej jak dla mnie, SST jest słabą alternatywą... Jest co prawda tańszy, koszt paliwa to ok. 3-4 złote, o kosztach amortyzacji nie wspomnę, ale czasowo jest „dwa razy słabszy”.


Tyle moje spostrzeżenia.

Zapraszam wszystkich do dzielenia się swoimi doświadczeniami, zarówno tymi pozytywnymi, jak i negatywnymi.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Modyfikacja i przystosowanie przez rwpb i Fitek
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!