Jedyny Portal Prawobrzeza
20 Luty 2019, 02:11:17 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja   *
Galeria
Zegar Prawobrzeża
Historie Prawobrzeża
Różne oblicza Cap Delbrück wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część I) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część II) wysłane przez Fitek
Klęskowo - Hökendorf (Część III) wysłane przez Fitek
Ratusz w Altdamm (Dąbiu) wysłane przez Fitek
Nazewnictwo Puszczy Bukowej i jej najbliższych okolic cz. 1 wysłane przez Fitek
Historyczny most niszczeje wysłane przez Fitek
Historia poczty w Dąbiu do 1945 roku wysłane przez Fitek
Garnizony Prawobrzeża- zarys historii wysłane przez Fitek
DOL Kliniska - lotnictwo wojskowe na Prawobrzeżu wysłane przez Fitek
Nalot na Załom (Arnimswalde) 11 kwietnia 1944 roku wysłane przez Fitek
Prawobrzeże w XIII wieku - Cedelin wysłane przez Fitek
Historia Fabryki Kabli „Załom” (obecnie Tele-Fonika Kable oddział Szczecin) wysłane przez Fitek
Zajezdnia Autobusowa „ Dąbie” na ulicy Struga wysłane przez Fitek
Wspomnienia z tragicznych czasów wysłane przez Fitek
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna wysłane przez Portal
Pomnik Pamięci Ofiar Wojen XX Wieku wysłane przez Fitek
Życie Załomia Rok XIV nr 22/23 1-31 grudnia 1987 - Nasi zasłużeni wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część II wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część I) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część II) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część III) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IV) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część V) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VI) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część VIII) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część IX) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część X) wysłane przez Portal
Wspomnienia komendanta wojennego m. Stary Dąb V - IX 1945 (część XI) wysłane przez Portal
Historia i opowieści z Jezierzyc – Niezapomniana Ojczyzna część III wysłane przez Swaq
Historia groty i parku Töpffera. wysłane przez Fitek
CZAS PIONIERÓW wysłane przez slazmi
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bocznica kolejowa w okolicy ulic: Miłej, Potok i Stary Szlak  (Przeczytany 167 razy)
Dawson93
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


« : 11 Luty 2019, 16:25:25 »

Witam wszystkich, Jestem nowym użytkownikiem. Dużo spaceruję i szukam ciekawych miejsc z historią w okolicy.
Mianowicie koleją interesuję się czysto amatorsko. Ciekawi mnie kawałek torowiska zaznaczonego na google mapach, znajdujący się pomiędzy rozebraną górką rozrządową Szczecin Dąbie SDA1, a firmą Lodimex, Leży mniej więcej na w linii starego szlaku do Wielgowa. Myślałem, że to był "traindepot" lecz nie. Proszę o pomoc Mrugnięcie Pozdrawiam.
Zapisane
Dawson93
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


« Odpowiedz #1 : 11 Luty 2019, 16:30:11 »

c.d
Zapisane
Dawson93
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : 11 Luty 2019, 16:31:06 »

c.d
Zapisane
Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1621



« Odpowiedz #3 : 12 Luty 2019, 11:08:17 »

Bocznica kolejowa, o którą się pytasz to stosunkowo nowy twór. Jej powstanie jest ściśle związane z budową zakładów mięsnych  - później Agryf - obecnie Animex. W tej chwili mogę podać orientacyjne daty (w pracy mam dokładniejsze dane).Zamysł ich powstania to końcówka lat 70-tych XXw. Bocznice oddano do użytku w 1981. Po zakończeniu budowy zakładów mięsnych część bocznic zlikwidowano ( pierwsze zlikwidowano zaznaczone na niebiesko). A także dobudowano inne krótkie odcinki, które częściowo służyły do obsługi logistycznej zakładów, a także pobliskiej byłej  sekcji Zakładów Przewozów (stacja towarowa - Szczecin Dąbie, oraz pobliskiej byłej Sekcji Oddziału Drogowego.

W załączeniu mapka z 1984 (na mapie z 1981 nie było jaszcze zaznaczonej bocznicy).
Zapisane
Dawson93
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


« Odpowiedz #4 : 12 Luty 2019, 19:23:16 »

Dziękuję za odpowiedź, Bardzo duży szacunek za wiedzę i podejście do tematu. A z innej beczki, jakie było pierwotne przeznaczenie hali kolejowej na ulicy Miłej, teraz jest tam Firma  zajmująca się obróbką drewna, kiedyś stała pusta i zaśmiecona, to pamiętam za dziecka. Służyła do naprawy taboru kolejowego?
Zapisane
Czarny
*
Offline Offline

Wiadomości: 1621



« Odpowiedz #5 : 14 Luty 2019, 14:20:29 »

Hala powstała na początku lat 90- tych jako nietrafiona inwestycja. Miała być związana z obsługą cystern paliwowych - niestety szczegółów nie znam.
Wykorzystywano ją do napraw wagonów towarowych wyłączonych z eksploatacji na stacji towarowej. Przez okres kilku lat hala wykorzystywana była do cięcia parowozów na złom. Żal było patrzeć jak parowozy tracą tam życie. Następnie przez okres paru lat służyła jako skład opałowy. Były tam hałdy węgla i koksu.


Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Modyfikacja i przystosowanie przez rwpb i Fitek
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!